כפתור וואטסאפ
מסיק קיבוץ מגל | שמן זית כתית מעולה

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

משתמש חדש/אורח

דאגנו לכם ליצירת חשבון קלה ומהירה במיוחד. המשיכו למילוי פרטיכם ותוכלו ליהנות מהיתרונות של משתמש רשום כבר עכשיו.

להרשמה
מאמרים ותרופות סבתא

הנשיא מוסק זיתים

צוות מסיק
דק' קריאה: 0.5

בבית הנשיא ישנם 40 עצי זית. בכל שנה נבחר חקלאי שיבוא וימסוק את עצי הזית, יעשה מהם שמן ואת השמן יחלק הנשיא כשי לאורחים הרבים שפוקדים את משכנו. השנה נבחרנו אנחנו, מסיק קיבוץ מגל, לבוא ולמסוק את עצי הזית שבמשכן. החלטנו לצרף אלינו את ילדי שנת בר המצווה של הקיבוץ, שיקחו חלק בפעילות זו, כחלק מפעילות הכרות עם החקלאות בקיבוץ והחיבור לקהילה.

חשוב לנו לשלב את ילדי הקיבוץ במפעל החקלאי, בחיבור לאדמה ולמקום וברכישת ערכים של תרומה ושיתוף. מצאנו לנכון להביא את הקבוצה שיקחו חלק באירוע הזה יחד איתנו. לקבוצה המכובדת שלנו הצטרפו מספר נערים מבית צפפא שמסקו יחד איתנו.

ביום שלישי בבוקר, הגענו לבית הנשיא מצויידים בסולמות, מקלות ודליים ולאחר תדרוך של ג'וחא, יועץ הנשיא, התחלנו למסוק את העצים. פרסנו רשתות תחת העצים, הורדנו את הזיתים ואספנו אותם למיכלים.
לקראת הצהריים יצא אלינו הנשיא בג'ינס, במצב רוח מחויך, לחץ לנו את היד, דיבר איתנו ועזר לנו למסוק את העצים. שמענו ממנו על עץ הזית המיוחד שיש בגינתו, עץ שמגזע אחד צומחים גם זיתים וגם תאנים. שמענו ממנו גם על חשיבות עץ הזית בהסטוריה שלנו.

לאחר מכן גם זכינו להצטלם איתו למזכרת. אין ספק שכבוד גדול נפל בחלקנו לקחת חלק באירוע הזה, שהיה חוויתי ללא כל ספק, שמחנו גם לחלוק את האירוע עם הילדים שנהנו מאד להפסיד יום לימודים בשביל חוויה של פעם בחיים.

ומה עם השמן? את הזיתים שמסקנו לקחנו לבית הבד, הוצאנו מהם שמן ועכשיו אנחנו מכינים את הבקבוקים, יפים ומהודרים, שישמשו כמתנות של הנשיא לאורחים הרבים שמגיעים אליו.

אז אם במקרה תקבלו שמן זית מהנשיא, תבדקו את התווית ותראו מי הכין אותו…