כפתור וואטסאפ
מסיק קיבוץ מגל | שמן זית כתית מעולה

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

משתמש חדש/אורח

דאגנו לכם ליצירת חשבון קלה ומהירה במיוחד. המשיכו למילוי פרטיכם ותוכלו ליהנות מהיתרונות של משתמש רשום כבר עכשיו.

להרשמה
מאמרים ותרופות סבתא

סיכום עונת המסיק 2020

עונת המסיק מאופיינת באינטנסיביות גדולה, מוקדם בבוקר אנחנו מתחילים למסוק והזיתים מגיעים לבית הבד לאורך כל היום – את הלילות אנחנו מעבירים עם החברים בבית הבד וקמים שוב למחרת למסוק.יום רודף יום, כמעט שלא שמנו לב והנה עוד עונה הסתיימה לה.

אורן הכסטר, מנכ"ל מסיק קיבוץ מגל
דק' קריאה: 1

עונת המסיק מאופיינת באינטנסיביות גדולה, מוקדם בבוקר אנחנו מתחילים למסוק והזיתים מגיעים לבית הבד לאורך כל היום – את הלילות אנחנו מעבירים עם החברים בבית הבד וקמים שוב למחרת למסוק.
יום רודף יום, כמעט שלא שמנו לב והנה עוד עונה הסתיימה לה.

כל שנה בעונה הזאת אנחנו עוצרים לרגע ומסכמים את מה שהיה.

עבדנו שנה שלמה ראינו את הפריחה על העצים, החנטה ואחריה גדילת הזיתים.
עקבנו אחרי הגדילה של הפירות וטיפלנו בהם עד שהגענו למועד המסיק.

השנה המסיק היה מורכב יותר מבשנים קודמות בגלל גודל השטח, כמות הפרי והרצון המתמיד שלנו לא לנוח לרגע, כל הזמן להתמקצע ולהשתפר בכל הקשור לאיכות שמן הזית.

לצערנו, מזג האוויר הקשה עלינו בשנה החולפת.
הקיץ היה חם יותר עם מכת חום גדולה לקראת סוף עונת הגידול מה שגרם לעיכוב בתהליך צבירת השמן בזיתים, תהליך שקורה לקראת החודשים ספטמבר אוקטובר ברוב הזנים של הזיתים.
החורף הקדים עם כמויות גשמים גדולות, מה שגרם לעיתים לעיכובים במסיק ובעיקר לכך שהזיתים הגיעו אל בית הבד עם כמויות מים גדולות יותר. כמויות מים גדולות בפרי מקשות על עבודת בית הבד ומקשות על שמירת הארומות בשמנים.
אבל, עם שילוב של גידול מוקפד, מסיק במועד נכון ועבודה סופר מקצועית בבית הבד יצרנו לבסוף שמנים באיכות מאוד גבוה גם מבחינה כימית ובטח מבחינה אורגנולפטית ואת זה אתם מוזמנים לטעום בשמנים.

לסיכום, על אף הקשיים אני חושב שזו אחת השנים היותר טובות שלנו. אני ממליץ לכם בחום להגיע לביקור אצלנו בפרגולה ובמרכז המבקרים, בקבוצות מאורגנות או בבודדים.
מוזמנים לתאם איתנו ביקור מודרך עם טעימות בהן תוכלו לבחור לכם את הזן שאתם הכי אוהבים והכי מתאים לשימושים שאתם עושים בשמן הזית.

חוויה יוצאת דופן וטעימה מובטחת!

שלכם,
אורן הכסטר
מנכ"ל מסיק קיבוץ מגל