כפתור וואטסאפ
מסיק קיבוץ מגל | שמן זית כתית מעולה

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

משתמש חדש/אורח

דאגנו לכם ליצירת חשבון קלה ומהירה במיוחד. המשיכו למילוי פרטיכם ותוכלו ליהנות מהיתרונות של משתמש רשום כבר עכשיו.

להרשמה
מאמרים ותרופות סבתא

שימושו של שמן הזית בעולם המסעדנות והקייטרינג

שימושו של שמן הזית נרחב. ישנם סוגים שונים לשמן ויש להבחין בהבדלים על מנת להפיק המירב באוכל המוגש במסעדות ובקייטרינג

צוות מסיק
דק' קריאה: 0.5

בשנים האחרונות אנו רואים שכמות חברות הקייטרינג אשר מציעות תפריטים בריאים ודלי שומן הולכת וגדלה. כאן הבסיס של הבישול מושם על שמן זית, קמח מלא, מוצרי חלב דלי שומן, בשר רזה ומוצרים איכותיים נוספים שעיקרם הוא שמירה על אורח חיים בריא. מאמר זה יגולל בפניכם אודות יתרונותיו של שמן הזית והשימושים השונים בו

 

רקע על שמן הזית

שמן זית נחשב לאחד השמנים האיכותיים והמשובחים ביותר בכל מקום ברחבי העולם. ישנם סוגים שונים של שמן זית אך המאפיינים העיקריים הוא הטעם המריר קמעה אך המעודן. במטבח הים תיכוני סוג זה של שמן הוא אחד המרכיבים החשובים והעיקריים ביותר בהכנתם של סוגי מאכלים שונים, ונכון להיום ניתן לומר כי מטבח זה כבר אינו ייחודי בשל שימוש בשמן זה. כיום, יותר ויותר שפים במסעדות גורמה וכן שפים המבשלים לחברות קייטרינג איכותיות מעדיפים לבשל, לאגן ולתבל את האוכל באמצעות שמן זית, להבדיל מהשמן הרגיל בו השתמשו בעבר. הפקתם של רוב סוגי שמני הזית נעשית במדינות הים התיכון, כולל בישראל.

שמן זית- כל היתרונות

אם אתם מקיימים אורח חיים בריא הכולל תזונה נכונה ובריאה ופעילות ספורטיבית והגיע הרגע בו אתם מעוניינים להתחתן או להפיק אירוע, בוודאי תשמחו לשמוע כי ניתן להזמין שירותי קייטרינג כשר חלבי מחברה אשר מתמחה בתפריטים בריאים בהם משתמשים בשמן זית כמרכיב עיקרי. היתרונות הבריאותיים של שמן המופק מזיתים שונים ידוע זה שנים בכל יתרונותיו ובידולו משמנים אחרים:
חומצה אולאית- השמן מכיל סוג זה של חומצה בלתי רוויה אשר תורמת להקטנת רמת הכולסטרול בגוף ועל ידי כך מונעת מחלות לב, דם ומחלות רבות נוספות. חומצה לינולאית- כאן מדובר על חומצה של שומן. חומצה זו בלתי רוויה ובשמן הזית ניתן למצוא כמות מאוזנת בינה לבין החומצה האולאית, דבר אשר עוזר לגוף לספוג סידן. נוגדי חמצון- השמן מכיל נוגדי חמצון רבים אשר משפרים את החוזק של המערכת החיסונית ומאטים את תהליך ההזדקנות.

לסיכום, אם בעבר שמן הזית היה מוכר כתוספת לסלט ישראלי ומיני תבשילים שונים וזאת על מנת להעניק להם את אותו טעם מיוחד ואיכותי. כיום, שמן הזית הפך להיות השחקן הראשי וברוב חברות הקייטרינג הוא מחליף את שמן החמניות המוכר.