כפתור וואטסאפ
מסיק קיבוץ מגל | שמן זית כתית מעולה

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

משתמש חדש/אורח

דאגנו לכם ליצירת חשבון קלה ומהירה במיוחד. המשיכו למילוי פרטיכם ותוכלו ליהנות מהיתרונות של משתמש רשום כבר עכשיו.

להרשמה
מאמרים ותרופות סבתא

שמן זית לטיפול בהתקררות

צוות מסיק
דק' קריאה: 3

התעטשות, כאבים בגרון, נזלת – כל אחד מכיר את הסימנים הראשונים של הצטננות, המחלה השכיחה ביותר בחורף. למרות שהיא ברוב המקרים קלה, ותסמניה נמשכים כשבוע או פחות, היא גורם הפנייה השכיח ביותר לרופא ולהיעדרות מבית הספר ומהעבודה.

 

המחלה נגרמת על ידי נגיפים. הם גורמים למחלה בכך שהם מתגברים על מערכת החיסון של הגוף. כאשר נגיף חודר לגופנו, הוא משבש את פעילותו והגוף מנסה להדוף את הפולש. תסמיני המחלה הם הביטוי לניסיון ההדיפה של הגוף. תסמיני המחלה נצפים בדרך כלל יומיים או שלושה לאחר ההדבקה בנגיף, ולעיתים קרובות כוללים: נזלת, קושי בנשימה דרך האף, התעטשויות, כאבי גרון, שיעול וכאבי ראש. לפעמים מופיע גם חום.

 

שמן זית לטיפול בהתקררות - מסיק קיבוץ מגל

 

יותר מ-70% מהאוכלוסיה אינה פונה לרופא במקרה של התקררות. רבים נעזרים ברפואה אלטרנטיבית, בתרופות ללא מרשם ורבים פונים לתרופות עממיות – תרופות מביתה של סבתא או על פי מסורת העדה אליה הם משתייכים. מתברר שסבתא ידעה לפעמים מה היא אומרת לנו. בחלק מהמקרים התרופות שלה אף יעילות יותר מכפי שנוטים לחשוב. אז אספנו בשבילכם כמה 'תרופות סבתא' לטיפול בהתקררות, בעזרת שמן זית כמובן. שיהיה לבריאות.

 

שימוש זה אינו תרופתי, אלא המלצה בלבד. בכל בעיה רפואית יש לפנות לרופא מוסמך לקבלת הטיפול המתאים.

להתקררות - תערובת שמנים: מחממים 1/3 כוס שמן שומשום, 1/3 כוס שמן זית, 4 טיפות שמן קורנית, 2 טיפות רוזמרין עד לטמפרטורה חמימה בלבד. מערבבים את התערובת היטב ומעסים את אזור בית החזה. ניתן גם לחמם שמן זית עם קמומיל, למרוח על החזה, לכסות היטב וללכת לישון עם זה.

 

לשיעול קשה - בולעים כפית שמן זית מעורב בכפית דבש + עיסוי חזה וגב עליון בשמן זית מחומם לטמפ' הגוף.

 

להצטננות וגודש באף - יש לקחת טיפות שמן זית ולמרוח בעדינות מסביב לאף ולתוך האף. שמן הזית עוזר בהקלה על גודש באף ומאפשר נשימה נקייה.

 

לצרידות - לשתות מים פושרים עם לימון וכפית שמן זית – התערובת הזו לא רק שמטהרת את הגוף, אלא מסייעת רבות לטיפול בצרידות.

 

רק בריאות!