;
כפתור וואטסאפ
מסיק קיבוץ מגל | שמן זית כתית מעולה

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

משתמש חדש/אורח

דאגנו לכם ליצירת חשבון קלה ומהירה במיוחד. המשיכו למילוי פרטיכם ותוכלו ליהנות מהיתרונות של משתמש רשום כבר עכשיו.

להרשמה
מאמרים ותרופות סבתא

סגולותיו של שמן הזית

כל הסגולות של שמן הזית – מבישול ועד מריחת הגוף

צוות מסיק
דק' קריאה: 2
כל הסגולות של שמן הזית – מבישול ועד מריחת הגוף
 
שמן הזית ידוע בזכות היתרונות הבריאותיים הרבים שלו. כולנו משתמשים בו  לבישול או לתיבול, אבל מתי בפעם האחרונה התייחסתם אליו בתור תרופת סבתא יעילה, או השתמשתם בו בתור דוחה יתושים? לשמן זית איכותי מכתית מעולה יש יתרונות רבים, ולא רק בריאותיים. בואו לגלות כמה דברים אפשר לעשות עם בקבוק שמן אחד.

 

הכי פשוט, הכי טעים – שמן זית לבישול 

כולנו מבשלים עם שמן זית, אבל לא כולם מבינים את חשיבות השימוש בשמן באיכות מעולה. לא רק שהטעם של המנה כולה תלוי בכך, אלא גם הערך התזונתי שלה. שמן זית איכותי מוסיף לאוכל טעם ייחודי ומוכר, והופך אותה לבריאה ומזינה.

שימוש בסגולות הטבעיות של השמן – תרופות סבתא

אחת מתרופות הסבתא המוכרות ביותר בשילוב שמן זית, היא תרופה לכאבי אוזניים. פשוט מזליפים כמה טיפות לתוך האוזן הכואבת, ושוכבים על הצד כך שהשמן יכול לחלחל את תוך האוזן. לאחר מכן שוכבים על הצד השני, נותנים לשמן לצאת ומייבשים את האוזן. רצוי שהשמן יחומם מעט (אך לא יהיה חם או רותח). תרופה נוספת מציינת שעיסוי לשיער עם שמן זית טוב והשארתו במשך שעתיים, יפטור אתכם מכינים בשימוש חוזר. הכינים טובעות בשמן, והקרקפת שלכם מקבלת הזנה טבעית. 
 

טיפוח העור והגוף באמצעות שמן

בדיוק כמו שהשמן בריא לקרקפת, כך הוא גם בריא לעור הפנים והידיים. הכינו מסיכה לפנים בעזרת שתי כפות שמן זית עם רוזמרין, מיץ מלימון אחד וחלמון ביצה אחד. ערבבו את כלו אלו ומרחו על הפנים. השאירו את המסכה למשך שלושים דקות והסירו אותה. המסכה מזינה את העור, מונעת התייבשות ושומרת עליו במצב בריא ומאוזן. כיף במיוחד להחדיר את השמן אל העור באמצעות עיסוי נעים ומרגיע.

תיקונים ברחבי הבית ושימון דלתות

לא סתם קוראים לזה "שימון" דלת. צירים חורקים ומנגנונים ישנים תמיד יועילו מהזלפה קלה. השמן לא רק יחליק את הפתיחה והסגירה של הדלתות, אלא יגן על הציפוי שלהן וישמור אותן במצב תקין במשך זמן רב יותר, כך שאורח החיים שלהן יגדל.

טיפול מסור בגוף מתחיל בתזונה נכונה

שתיית שמן זית מדי יום יכולה לתרום רבות לבריאות הגוף, ובמיוחד למערכת העיכול. כף מדי בוקר, "תחליק" את המערכת, תסייע לעיכול מהיר יותר ולרוב גם תרגיע צרבות. תרופה מסוג זו יכולה גם לעזור לכם להימנע מהאנג-אובר. השמן (שצריך להגיע לקיבה לפני האלכוהול) יוצר שכבת הפרדה שמונעת מהאלכוהול להתעכל מיד. כך, השפעת השתייה פחותה וההאנג-אובד למחרת קל יותר, או לא קיים בכלל, עניין שעשוי לסייע רבות לאנשים שנהנים מאלכוהול מפעם לפעם.

מניעת עקיצות יתושים וחרקים אחרים

חרקים נמנעים מלבוא במגע עם עור שאפילו מריח כמו שמן זית. מריחה עדינה על הפנים ועל הידיים תבטיח לכם יום נטול הצקות מיתושים ומעופפים אחרים. תוכלו גם להכין לעצמכם מסיכה שתזין את העור, ולאחר שתורידו אותה, תהיו גם מוגנים מפני יתושים.

בישול בריא יותר

עם כל היתרונות הבריאותיים שציינו עבור שמן הזית, חבל להחליף אותו בחמאה בזמן שאנחנו מבשלים. החמאה פחות בריאה ובדרך כלל גם טעימה פחות. חשוב לזכור שבדרך כלל ניתן להחליף חמאה במתכונים בשמן זית איכותי. מה שיותר פשוט, הוא להכניס את השמן בתוך תבנית אל המקפיא. כך תוכלו למדוד ולהשתמש בו באותו אופן בו הייתם משתמשים בחמאה, ולקבל מנות טעימות ובריאות הרבה יותר.

הקלה על העור בימי הקיץ החמים

הלכתם לים ונשרפתם בשמש? לא מצליחים למצוא אלו-וורה בשום מקום בבית? כדאי לחפש בארון התבלינים. שמן זית מתפקד גם בתור חומר מרגיע לעור מגורה. פשוט הספיגו מגבון או פיסת צמר גפן בשמן זית קר, ומרחו על העור. כעבור כמה רגעים, הוא יחלחל אל תוך העור וירגיע את האזור המגורה.

הכי כיף – בתור מתנה לחברים

עם כל היתרונות האלו של שמן הזית, פשוט לראות כיצד כל בקבוק כזה הוא מתנה מדהימה. לקראת החגים והאמת, עבור כל אירוע חגיגי ומיוחד, תוכלו למצוא את השימוש המהנה ביותר לבקבוק שמן טוב – מתנה למישהו שאוהבים. מסיק קיבוץ מגל למשל, מציע חבילות שי לחגים עם בקבוקי יין איכותיים, דבש ושקדים מתוצרת מקומית