כפתור וואטסאפ
מסיק קיבוץ מגל | שמן זית כתית מעולה

אין מוצרים בעגלה

כבר רשומים? התחברו

משתמש חדש/אורח

דאגנו לכם ליצירת חשבון קלה ומהירה במיוחד. המשיכו למילוי פרטיכם ותוכלו ליהנות מהיתרונות של משתמש רשום כבר עכשיו.

להרשמה
מאמרים ותרופות סבתא

בישול בשמן זית בפסח

חג הפסח הוא מאתגר במיוחד בכל הנוגע לבישול. ההרגשה הכללית האופפת אותנו היא ש"אין מה לאכול" – אך עם קצת יצירתיות וידע, נוכל להפוך את החיסרון ליתרון ולהכין ארוחות מפנקות בניחוח ישראלי במיוחד.

צוות מסיק
דק' קריאה: 1

חג הפסח הוא מאתגר במיוחד בכל הנוגע לבישול. ההרגשה הכללים האופפת אותנו היא ש"אין מה לאכול" – אך עם קצת יצירתיות וידע, נוכל להפוך את החיסרון ליתרון ולהכין ארוחות מפנקות בניחוח ישראלי במיוחד. כדי להקל על המשימה, הכנו לכם מספר טיפים לבישול המבוסס על שמן זית, שהוא אחד המרכיבים הנפוצים ביותר והשימושיים ביותר במטבח הים-תיכוני ומתאים מאוד לרוח החג. המאכלים שאנחנו מכירים ואוהבים לרוב מקבלים את טעמם הייחודי על ידי שימוש בשמן זית, ואם משכילים להשתמש בשמן זית איכותי – הרי זה משובח אף יותר.

איכות שמן הזית

ישנם מספר גורמים המשפיעים על איכותו של שמן הזית – החל מזני הזיתים השונים, דרך המסיק, קטיף הזיתים ועד תנאי העצירה והאחסון. דרגות האיכות של שמן הזית נקבעות בעיקר על פי רמת החומציות, אך גם טעם ומידת הצמיגות. בניגוד לדעה הרווחת, לצבעו של שמן הזית אין כל קשר לאיכותו. זיכרו כי אוויר, חום ואור גורמים להתחמצנותו של השמן לכן מומלץ לשמור אותו במקום קריר ולא מואר (לא במקרר), ובבקבוק זכוכית אטום

בישול עם שמן זית

כיום ניתן למצוא שמן זית בהתאם לכל סוגי הבישול. הארומה שלו מוסיפה טעם ייחודי ומעניין לכל מאכל, ותשדרג כל מנה. לכן אין פלא שמיטב השפים וחברות קייטרינג לאירועים בארץ הכירו באיכותו של שמן הזית ומשתמשים בו דרך קבע במטבח שלהם. בכל הנוגע לטיגון, יש לזכור כי טמפרטורת הרתיחה של שמן הזית היא הגבוהה ביותר מבין השמנים השונים, ולכן מוצרים אחרים כגון מרגרינה, חמאה או שמנים אחרים איתם נשרפים הרבה יותר מהר משמן זית. נקודת העישון הגבוהה של שמן הזית מאפשרת בישול בריא יותר, נוח וטעים. מומלץ במיוחד לנסות לטגן שניצלים (בקמח מצה כמובן) בשמן זית או שקשוקה בשמן זית ותראו איך הילדים יכולים גם הם להנות מהחג. 

 

בישול בפסח

בפסח תוכלו להנות ממגוון תבשילים מדהימים תוך שימוש בשמן זית – החל מבשר, דגים, ירקות ממולאים, פשטידות, תוספות וכן הלאה. לצד המנה העיקרית תוכלו להגיש מגוון סלטים בתיבול מדהים של שמן זית דומיננטי וארומטי – החל מסלט קצוץ טרי, סלט חומוס (לאוכלי קטניות) ועד לאבנה. אחרי המנה העיקרית – אפשר לעבור לקינוחים. זיכרו כי שמן זית מותאם לאפייה יכול בקלות להחליף את החמאה הרכה. עוגת שוקולד בחושה על בסיס שמן זית היא יחסית קלה להכנה ותהווה קינוח מפנק במיוחד לאחר ארוחת ליל הסדר. תוכלו לאפות גם לחמניות מתוקות וכשרות, עוגיות מיוחדות לפסח או להכין מוס שוקולד המבוססים על שמן זית. הארומה של שמן הזית תיתן למאפים ולקינוחים טעם מיוחד, טעם ותהפוך אותם לבריאים יותר.

יתרונות בריאותיים

שמן זית נחשב לאחד השמנים האיכותיים והמשובחים ביותר ברחבי העולם. שמן המופק מזיתים הוא בעל יתרונות בריאותיים וסגולות רפואיות רבות, הנובעות בעיקר ממרכיביו העיקריים – חומצת שומן חד בלתי רווי, אנטי אוקסיטנדים, ויטמינים E, A ופוליפינולים. החומצה האולאית, קרי החומצה הבלתי רוויה בשמן הזית תורמת להקטנת הכולסטרול ולמניעת מחלות לב, דם, שבץ וכן הלאה; החומצה הלינולאית, חומצת השומן המצויה בשמן זית, עוזרת לגוף לספוג סידן; בנוסף, שמן זית מכיל נוגדי חימצון רבים המשפרים את חוזק המערכת החיסונים ומאטים את תהליך ההזדקנות.